Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kamelot På Norsk
KamForum - Official Kamelot Discussion Board > Other Languages > Nordic > Norwegian Forum
Nonok
Ettersom Roy er norsk, er det vel snart på tide at en Kamelot-låt har norsk tekst? Hadde vært interessant å høre en sang på morsmålet biggrin.gif Det eneste norske jeg har hørt så langt, er i Interlude I: Dei Gratia, hvor en kvinnestemme sier Fadervår i bakgrunnen (på norsk faktisk, skru opp volumet og hør). Kanskje kunne en av sangene vært oversatt til norsk og vært bonuslåt på det nye albumet? Hadde vært mer naturlig enn Don't You Cry på fransk...
Aran
QUOTE(Nonok @ Jan 8 2007, 03:47 PM) [snapback]205010[/snapback]

Ettersom Roy er norsk, er det vel snart på tide at en Kamelot-låt har norsk tekst? Hadde vært interessant å høre en sang på morsmålet biggrin.gif Det eneste norske jeg har hørt så langt, er i Interlude I: Dei Gratia, hvor en kvinnestemme sier Fadervår i bakgrunnen (på norsk faktisk, skru opp volumet og hør). Kanskje kunne en av sangene vært oversatt til norsk og vært bonuslåt på det nye albumet? Hadde vært mer naturlig enn Don't You Cry på fransk...

Jøss, har aldri lagt merke til det der. Stilig grin.gif Vi får se etterhvert hva de gjør. Ettersom de skal gjøre 3 konserter i Norge i år så finner jeg det naturlig at en låt på norsk kommer. wink.gif
Kjetting
hadde absolutt vært spennende å høre noe på norsk ja. Jeg støtter det forslaget!
Ktulu
QUOTE(Nonok @ Jan 8 2007, 03:47 PM) [snapback]205010[/snapback]

Ja jeg hørte det, hu sier faktisk: Fadervår du som er i himmelen og noe mer som er litt utydelig men enig med at det hadde vært drit kult med en norsk sang på den nye cden eller no :D
Stine
QUOTE(Nonok @ Jan 8 2007, 04:47 PM) [snapback]205010[/snapback]

Hadde gjort seg med en sang på norsk, ja. Men det er alikevel ikke så unaturlig at de har oversatt "Don't You Cry" til fransk, ettersom Roy snakker fransk :P Og fransk er jo et mye mer internasjonalt språk enn norsk, det er jo kun oss oppe i kroken av verden som snakker norsk, og det er et par fler som snakker fransk :) Men en liten bit på norsk hadde hvertfall gjort seg :)
Stine
QUOTE(Nonok @ Jan 8 2007, 04:47 PM) [snapback]205010[/snapback]

Det eneste norske jeg har hørt så langt, er i Interlude I: Dei Gratia, hvor en kvinnestemme sier Fadervår i bakgrunnen (på norsk faktisk, skru opp volumet og hør).

Hvis du ser på hva sangen heter, og oversetter det til norsk så heter jo sangen "Takk Gud", eller noe i den dur (Latin er ikke noe jeg kan :P ) Så jeg synes det er kult at de har lagt inn Fader Vår på norsk i sangen
Bjørnsdatter
Han svarte jo på spørsmål om de hadde tenkt å ha en norsk låt på ei skive, og svaret var at han hadde hatt lyst til å lage et stev eller noe sånt skikkelig norsk noe, men de andre gutta syntes bare det hørtes snodig ut rotfl.gif
Stine
Norsk er jo ikke verdens mest brukte språk, så det er ikke rart de syntes det hørtes snodig ut :P
Jostein
QUOTE(Stine @ Jun 10 2007, 09:25 PM) [snapback]245929[/snapback]

Norsk er jo ikke verdens mest brukte språk, så det er ikke rart de syntes det hørtes snodig ut :P

Synes det høres snodig ut på framsk og jeg. La tekstene være på enkelsk alle sammen, det er da de er best cool.gif
black.halo.angel
skjønner at de andre ikke er så begeistra for sanger på norsk.... men det ER en veldig god ide biggrin.gif
håper de får en på norsk på den neste skiva biggrin.gif

fant ut nettopp: på slutten av mourning after + starten av III ways to epica roper noen 'Helena!' på norsk...
steffenz
Det burde definitivt komme en sang på norsk, det stemmer jeg for ;)
painjoiker
Jeg og mener at de burde ha en sang på norsk :)
Men en ting jeg har lurt på... Kan de andre i Kamelot noe norsk i det hele tatt?
Omniversal
Det tror jag inte, Khan är den enda som är från Norge, ingen av de andra varken bor där eller har någon annan koppling dit. De spelar inte ens in sina skivor i Norge, utan i Tyskland.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.